اپل به رقابت اجازه می دهد گرد و غبار بخورد

همه چیز در مورد مک بوک پرو فعلی اپل در ویدیو:

بازار رایانه های شخصی: قیمت ها دوباره کاهش یافته است

اپل به ویژه در سه ماهه دوم سال 2022 مشارکت داشت مشکلات تولید و تحویل جنگیدن. سفارشات به تامین کنندگان در سه ماهه سوم به شدت افزایش یافت که در ارقام قابل مشاهده است.

ارقام فروش جهانی رایانه های شخصی و نوت بوک ها دوباره کاهش یافته است. لنوو، اچ پی و دل همگی متحمل خسارات سنگینی شدند. تنها اپل توانست فروش و سهم بازار را به میزان قابل توجهی بیش از 40 درصد افزایش دهد. میانگین قیمت رایانه های شخصی و نوت بوک نیز کاهش یافته است.

سیب

بازار رایانه‌های شخصی در سراشیبی: اپل همچنان سود می‌برد

اچ پی و دل به شدت ضربه خوردندکه در سه ماهه سوم سال 27.8 درصد و 21.2 درصد کمتر کامپیوتر و نوت بوک فروخته شد. لنوو، رهبر بازار، 16.1 درصد کاهش یافت. با این حال، سهم لنوو در بازار جهانی هنوز 22.7 درصد است که به معنای جایگاه برتر است.

بر اساس یک تحلیل جدید توسط International Data Corporation (IDC)، فروش رایانه های شخصی و نوت بوک در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش داشته است. همه سازندگان – به استثنای اپل – از رکود شکایت دارند. در مجموع حدود 13 میلیون دستگاه کمتر از قبل فروخته شد.

طبق گزارش IDC، میانگین قیمت رایانه های شخصی و نوت بوک ها در سه ماهه سوم سال 2022 دوباره مانند سه ماهه دوم کاهش یافت. در ابتدای سال، قیمت ها در بالاترین سطح خود از سال 2004 بود تقاضای کمتر و پیشنهادات بیشتر نسبت به قبل از جمله دلایل دیگر (منبع: IDC).



منبع

در عرض یک سال، اپل از 8.2 درصد سهم بازار به 13.5 درصد در حال حاضر رسید. این گروه تنها تولیدکننده‌ای بود که سودآور بود، رشد توسط IDC 40.2 درصد است. اپل همچنان چهارمین تولید کننده بزرگ است، اما توانست به طور قابل توجهی فاصله خود را با ایسوس در رتبه پنجم افزایش دهد.