صنعت خودرو در حال آماده شدن برای پایان کار موتور احتراقی است. اکنون یکی از معدود برندهایی که در مورد خودروهای برقی بسیار مردد بوده است، مسیر الکتریکی بیشتری را طی می کند: مزدا. اما هنوز هیچ تعهد واقعی برای خودروهای صرفا الکتریکی وجود ندارد.

با وجود رونق خودروهای الکترونیکی: مزدا همچنان بدبین است

تا سال 2030، مزدا می‌خواهد استراتژی برق‌رسانی خود را روی پایه‌های جدیدی قرار دهد. سازنده ژاپنی اکنون یک طرح سه فازی جدید برای این کار ارائه کرده است که اولین مرحله آن در حال انجام است:

  • فاز 1 2022 تا 2024: مزدا می خواهد “در برابر تغییرات در محیط کسب و کار انعطاف پذیرتر شود”. این امر باید از طریق سرمایه گذاری در توسعه فنی و زنجیره تامین و همچنین از طریق کاهش هزینه ها محقق شود.
  • فاز 2 2025 تا 2027: با توجه به مقررات سختگیرانه تر، هدف بهبود سبد برق به ویژه در بازارهای اروپایی است. به گفته مزدا، این شامل بهبود تولید از نظر فنی و برای ایجاد مدل های الکتریکی جدید اینکه آن چه خواهد بود یا دقیقاً چه زمانی خواهد آمد، باز باقی می ماند.
  • فاز 3 2028 تا 2030: در اینجا “انتقال به برق” باید تکمیل شود. مزدا آنچه را که باید با آن تصور کنیم توضیح نمی دهد. نباید به معنای پایان دادن به موتور احتراقی تا سال 2030 باشد، زیرا سازنده می خواهد به “رویکرد چند راه حل” خود ادامه دهد (منبع: مزدا).

مزدا در بیانیه مطبوعاتی انگلیسی واضح تر می شود: آنجا می گویند مزدا تا سال 2030، سهم 25 تا 40 درصدی خودروهای الکترونیکی با هدف فروش کل بنابراین می توان فرض کرد که مزدا به ارائه طیف گسترده ای از درایوها ادامه خواهد داد.

در میان ژاپنی ها نمی توان از پایان موتور احتراقی صحبت کرد. در عوض، همکاری گسترده باید به توسعه درایوهای جدید کمک کند. باتری‌های خودروهای الکترونیکی همچنان از پاناسونیک خریداری می‌شوند، اما می‌توانند در آینده خودتان نیز شروع به توسعه آن‌ها کنید.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

علاوه بر برد، مهمترین چیز در مقایسه خودروهای الکترونیکی با موتورهای احتراقی قیمت است:

MX-30: تنها خودروی برقی مزدا نشان می دهد که چه مشکلی پیش می آید

تا به حال، این برند ژاپنی مشتریان را به شدت ناامید کرده است که آنها به دنبال یک خودروی برقی هستند. تنها مدل مزدا MX-30 e-Skyactiv EV از نظر فنی شکست خورده است. به گفته سازنده، این شاسی بلند الکتریکی تنها 200 کیلومتر برد دارد. از سوی دیگر، بررسی واقعیت ADAC در شرایط بدی نشان داده شد حتی 100 کیلومتر نیست در حال حاضر خودروهای پلاگین هیبریدی وجود دارند که محدوده تمام الکتریکی بهتری دارند.