امید کارت گرافیک جدید ضعف بزرگی دارد

بازی‌های کنونی مانند Star Wars Jedi: Survivor در حال ساخت آن هستند تقریبا 10 گیگابایت VRAM با کیفیت Full HD وقتی تمام تنظیمات گرافیکی به حداکثر می رسد، زیر ناخن پاره شود. و در سال‌های آینده، VRAM بازی‌های مدرن رایانه‌های شخصی فقط به سمت بالا ادامه خواهد داد. و اگر می‌خواهید روی رزولوشن‌های حتی بالاتر مانند WQHD یا 4K قمار کنید، حتی سریع‌تر به محدودیت‌های RTX 4060 Ti خواهید رسید – به خصوص که عرض رابط حافظه 128 بیتی فقط نصف عرض RTX است. 3060 Ti.

قیمت عالی برای Nvidia RTX 4060 Ti را در Idealo بیابید

خط پایین، به این معنی است مدل 8 گیگابایتی RTX 4060 Ti به دور از آینده است. حجم کم VRAM احتمالا در آینده نزدیک برای بسیاری از خریداران به یک مشکل واقعی تبدیل خواهد شد.

برخی از کارشناسان گمان می کنند که انویدیا نیز از آن اطلاع داشته و دقیقاً به همین دلیل است قیمت نسخه 16 گیگابایتی را به همان نسبت بالا تعیین کرده است. حال باید دید که آیا AMD می تواند با RX 7700 (XT) یا مانند آن، باد را از بادبان مدل Nvidia خارج کند. اما احتمالاً زمان زیادی خواهد بود.

اما یک نکته در اکثر نقدها به شدت مورد انتقاد است: مقدار VRAM نصب شده. فقط 8 گیگابایت حافظه GDDR6 انویدیا را در کنار تراشه گرافیکی RTX 4060 Ti قرار می دهد – حداقل در حال حاضر. نسخه 16 گیگابایتی قرار است در ماه جولای ظاهر شود. با این حال، انویدیا به حافظه اضافی اجازه می دهد تا به طرز چشمگیری نقره ای شود. از آنجا که RTX 4060 Ti ضد آینده به طور مستقیم 549 یورو قیمت دارد.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

لینوس سباستین (Linus Tech Tips) یوتیوب‌بر فناوری نیز در آزمایش RTX 4060 Ti به این مشکل می‌پردازد:

RTX 4060 Ti: مدل 8 گیگابایتی برای آینده مناسب نیست

پس از اینکه هر دو AMD و Nvidia تنها مدل های گران قیمت نسل جدید کارت های گرافیک خود را در چند ماه اخیر عرضه کردند، بالاخره یک کارت میان رده با RTX 4060 Ti وارد رقابت شد. تنها مشکل: به نظر می رسد انویدیا در جزئیات مهم سخت افزاری صرفه جویی زیادی کرده است. و این می تواند عواقب کشنده ای داشته باشد، به خصوص در آینده.

Nvidia

آزمایش کنندگان Nvidia RTX 4060 Ti موافقند: 8 گیگابایت VRAM کافی نیست

انویدیا 439 یورو را به عنوان RRP برای پیشروی کارت های گرافیک میان رده جدید خود می خواند. را Nvidia RTX 4060 Ti اکثر آزمایش کنندگان را به طور خاص در یک نکته متقاعد می کند: بهره وری. این کارت گرافیک دارای TDP 160 وات است تقریباً سطح عملکرد RTX 3070 و حدود ده درصد از سلف مستقیم خود، RTX 3060 Ti جلوتر است. عملکرد بیشتر با مصرف انرژی کمتر – یک نتیجه خوب. حتی اگر بسیاری از بازیکنان امیدوار بودند که فاصله نسبت به نسل گذشته حتی بیشتر شود.