گفته می شود که قراردادی چند ساله بین سامسونگ و ال جی منعقد شده است. این امر تصریح می کند که پنل های OLED ال جی در سایزهای 77 و 83 اینچ به سامسونگ تحویل می دهد. در سال 2024 باید 2 میلیون قطعه، در سال 2025 باید 3 میلیون قطعه باشد. تا سال 2026، 5 میلیون دستگاه قرار است تحویل داده شود. بنابراین سامسونگ انتظار دارد یک تجارت رو به رشد در بخش رده بالا با صفحه نمایش های بزرگ داشته باشد.
این واقعیت که سامسونگ از الجی سفارش میدهد ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، زیرا این شرکت کرهای میتواند خود صفحهنمایشها را نیز تولید کند، اما روش کار این است. اپل همچنین به جای اینکه خودش نمایشگرهای آیفون را بسازد، به سامسونگ و ال جی سفارش می دهد. در نهایت، هر شرکتی باید ببیند چه چیزی بیشترین سود را دارد.
سامسونگ ممکن است ال جی را در بازار گوشی های هوشمند شکست داده باشد، اما این روند به طرز شگفت انگیزی در تجارت تلویزیون تغییر کرده است. سامسونگ در آینده صفحه نمایش های OLED ممتاز خود را برای تلویزیون های جدید از رقیب دریافت خواهد کرد. این باید برای هر دو طرف ارزشمند باشد.
سامسونگ صفحه نمایش های OLED را از ال جی خریداری می کند
این تفاوت بین LCD و OLED است:
رقبا بهترین معاملات را انجام می دهند
سامسونگ و ال جی سال هاست که در بازار تلویزیون رودررو هستند. الجی با پنلهای OLED خود تحت تأثیر قرار گرفته است، در حالی که سامسونگ به مشتریان خود QLED و اخیراً QD-OLED را به عنوان تغییرات خود ارائه کرده است. اما تجارت سخت است و رقابت چین در بخش ارزان قیمت سخت تر می شود. به همین دلیل است که واکشی سامسونگ در آینده صفحه نمایش های پریمیوم خود را از ال جی دریافت خواهد کرد (منبع: رویترز).
برای ال جی، این معامله در زمان مناسب انجام می شود، زیرا اخیراً تجارت واقعاً خوب نبود. برای سامسونگ، سفارش ال جی یک شکست کوچک است، اما در نهایت هر دو سازنده باید از همکاری سود ببرند. ال جی دوباره درآمد بیشتری کسب می کند و مشتری قابل اعتمادی دارد. و سامسونگ در حال دریافت پنلهای OLED مقرونبهصرفه است تا کسبوکار تلویزیون خود را تقویت کند.
GIGA توصیه می کند
محبوب در بین خوانندگان GIGA