برای بسیاری از مشتریان، یعنی پاسخ به افزایش قیمت: فسخ، به خصوص زمانی که آنها جایگزین های ارزانی داشته باشند، “یان هندریک آنسینک، رئیس Aboalarm، در بیانیه ای توضیح می دهد. Eon با افزایش قیمت برنامه ریزی شده برای 1 ژوئن وارد می شود افزایش 971 درصدی را مشاهده کنید نسبت به سال قبل. نه تنها رهبر بازار Eon تحت تأثیر فسخ قرار می گیرد.
افزایش قیمت در Eon، Vattenfall و Co.: مشتریان یخ سرد را محاسبه می کنند
در سه ماهه اول سال 2023 تعداد فسخ قراردادهای برق و گاز نسبت به سال قبل 34 درصد افزایش یافته است. انجام آن افزایش قیمت توسط تامین کنندگان انرژی در همین حین در لانه ولدرز ارائه دهنده شایع ترین دلیل فسخ بیرون از. به گزارش Aboalarm، فسخ ویژه که عملاً همیشه با افزایش یک طرفه قیمت امکان پذیر است، با افزایش 82 درصدی تقریباً دو برابر شده است.
برای مصرف کنندگان برق و گاز که مدت هاست رنج می برند، بالاخره چیزی برگشته است چشم انداز بهبود – تا زمانی که خودتان فعال شوید و صرفاً افزایش قیمت را نپذیرید. با این حال، در بسیاری از موارد، کسانی که اخطار می دهند باید برای تایید فسخ مدت زیادی منتظر بمانند. این معمولا برای انعقاد قرارداد جدید مورد نیاز است. به طور معمول نباید بیش از یک هفته طول بکشد.
GIGA توصیه می کند
محبوب در بین خوانندگان GIGA
با این حال، بسیاری از ارائه دهندگان در حال حاضر بسیار دیرتر – نه به ندرت (13 درصد) حتی تنها بر اساس درخواست صریح، به گفته Aboalarm تایید می کنند. بیش از هر دهم تایید فسخ خیلی دیر است. این باید به نیاز زیاد به مشاوره نیز مرتبط باشد: سخنگوی Eon (منبع: t-online) گفت: «از آغاز بحران انرژی، ما شاهد افزایش شدید حجم درخواستها در همه کانالها بودهایم.» در مورد رقابت نیز وضعیت مشابه است. انبوه اخراج ها نیز احتمالاً نقش خود را ایفا کرده است.