هرچه جوایز زیست محیطی کمتر باشد، زمان بیشتری طول می کشد تا یک خودروی الکترونیکی بازده داشته باشد:
بدون پاداش زیست محیطی، خودروهای الکترونیکی ارزان آینده ای ندارند
حداقل برای مدل های میان رده این سرعت می تواند باشد. ماشین های جمع و جور و کوچک در حال حاضر به اندازه خودروهای الکترونیکی بسیار گرانتر از موتورهای احتراقی هستند بسیار طولانی بازپرداخت هزینه ها از طریق هزینه های کمتر درایو و سایر مزایای هزینه مانند پاداش زیست محیطی زمان می برد.
مشکل منابعی است که مزیت هزینه خودروهای الکتریکی از آنها تامین میشود: موسسه فراونهوفر علاوه بر هزینههای انرژی پایینتر برای برق، پاداش زیست محیطی، معافیت از مالیات خودرو و درآمد حاصل از سهمیه گازهای گلخانه ای.
یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید
هر کسی که قبلاً یک خودروی الکترونیکی رانندگی میکند یا میخواهد از موتور احتراقی دور شود، میتواند منتظر کاهش هزینهها در طول زمان باشد. یک مطالعه توسط موسسه مشهور فراونهوفر نشان داده است که خودروهای الکتریکی به مرور زمان ارزانتر میشوند. اما مزیت هزینه با یک نخ آویزان است.
خودروهای الکترونیکی ارزانتر از موتورهای احتراقی: تنها پس از سه سال، زمان آن فرا رسیده است
منبع
خودروهای الکترونیکی با گذشت زمان ارزان تر از موتورهای احتراقی می شوند با وجود قیمت های خرید بالاتر این نتیجه مقایسه کل هزینه انجام شده توسط موسسه Fraunhofer به نمایندگی از شرکت دولتی Now GmbH بود. بر این اساس اولین خودروهای الکترونیکی در حال ورود هستند در حال حاضر پس از سه سال برابری هزینه با مدل های احتراق که خرید آنها ارزان تر است.
اگر مشوقهای اضافی برای خودروهای الکترونیکی در نظر گرفته نشود، احتمالاً زمان زیادی طول میکشد تا یک خودروی الکتریکی از نظر هزینههای کلی به موتور احتراقی برسد. حتی پایان پاداش زیست محیطی تفاوت بزرگی ایجاد می کند: «اگر هزینه های کسب ثابت بماند فقط خودروهای کلاس متوسط نسبت به موتورهای بنزینی مزیت هزینه دارند مطابق با موسسه Fraunhofer (منبع: Now GmbH).
این فقط سود واقعی مربوط به هزینه های انرژی است. در حالی که تحلیل فرض میکند که سوختهای کلاسیک در نتیجه قیمتگذاری CO2 گرانتر میشوند، افزایش تحرک الکترونیکی برق در چشم انداز ارزان تر است انجام دادن.
همه این مزایا هستند انگیزه های سیاسی، برای ایجاد جذابیت بیشتر حرکت الکترونیکی. پاداش زیست محیطی در حال حاضر کمتر از سال 2022 پرداخت می شود. حق بیمه یارانه تا پایان سال 2025 کاهش می یابد. همچنین مزیت مالیاتی و سهمیه گازهای گلخانه ای است به هیچ وجه پاداش تضمین شده برای ابدیت.
اما پس از آن خودروهای الکترونیکی میان رده این کار را انجام خواهند داد تنها پس از پنج تا هشت سال ارزان تر است دور شدن از سوی دیگر، خودروهای کوچک و جمع و جور در نظر گرفته شده در تجزیه و تحلیل، با همان قیمت خرید اما بدون خود پاداش زیست محیطی خواهند بود. پس از یک دوره نگهداری 15 ساله همچنان گران تر است نسبت به مشعل های مشابه
بنابراین مزیت هزینه فعلی به شدت به یارانه خودروهای الکترونیکی بستگی دارد. بدون آنها، پیروزی استرومر در جنگ قیمت دشوارتر خواهد بود.