اطلاعات مهم در مورد برنده سابق ESC



ABBA یکی از معروف ترین گروه های سوئدی تمام دوران است. هر آنچه که باید در مورد برنده سابق ESC بدانید را می توانید در اینجا بیابید.

ABBA: کوارتت معجزه سوئدی

این گروه چهار نفره برای اولین بار در سال 1968 با یکدیگر ملاقات کردند. Agnetha Fältskog و Anni-Frid Lyngstad قبل از تشکیل یک گروه با Benny Andersson و Björn Ulvaeus تجربه قبلی به عنوان خواننده داشتند. در سال 1972 اولین تک آهنگ گروه “People Need Love” منتشر شد و یک سال بعد ترانه های “She’s My Kind Of Girl” و “Ring Ring” منتشر شد. در دور مقدماتی جایزه بزرگ در سال 1973، گروه نتوانست هیئت داوران را با آهنگ “Ring Ring” متقاعد کند. یک سال بعد، در سال 1974، گروه دوباره با نام گروه ABBA تلاش کرد و توانست هیئت داوران جایزه بزرگ یوروویژن را متقاعد کند. این کوارتت با آهنگ “واترلو” برنده رقابت و موفقیت جهانی مرتبط با آن شد. در اینجا می توانید ویدیوی ESC را با اجرای “واترلو” آنها پیدا کنید:

برنده سابق ESC ABBA

پس از موفقیت آنها در ESC در سال 1974، موفقیت های بیشتری مانند “SOS”، “Fernando” یا “Take A Chance On Me” دنبال شد. این گروه موسیقی با فروش بیش از 180 میلیون آلبوم، موفق‌ترین گروه موسیقی در سراسر جهان پس از بیتلز است. این گروه به سرعت تبدیل به معروف ترین کالای صادراتی سوئد شد. فقط آهنگ های پاپ استثنایی نیستند، بلکه لباس های پر زرق و برق گروه نیز باعث سر و صدا در میان مردم می شود. این گروه با ظاهر و لباس‌های خود، روندهای مد را تنظیم می‌کنند که هنوز هم امروزی هستند. آگنیتا و بیورن در سال 1971 می گویند بله، آنی فرید و بنی در سال 1978 ازدواج می کنند. به نظر می رسد همه چیز برای گروه چهارگانه ABBA کاملاً پیش می رود.

جدایی و انحلال گروه ABBA

علاوه بر موفقیت – چه از نظر حرفه ای و چه خصوصی – درگیری هایی نیز در درون گروه وجود دارد. این دو زوج طلاق گرفتند و گروه در سال 1982 رسماً منحل شد. اولوائوس و اندرسون به کار آهنگساز ادامه دادند، در حالی که فلتسکوگ و لینگستاد فعالیت های انفرادی را آغاز کردند. اما انحلال رسمی گروه موسیقی به معنای پایان هیاهوی «ABBA» نیست. در سال 1999، موزیکال “Mamma Mia!” تضمین کرد که میل به موسیقی ملودیک و رقصانه در سراسر جهان از بین نرود. و این همه ماجرا نیست: در سال 2008، اقتباس سینمایی موزیکال “Mamma Mia!” با پس زمینه های بهشتی اش در پرده بزرگ موفقیت آمیز بود. در سپتامبر 2021، ABBA آلبوم جدیدی را اعلام کرد که تنها چند ماه بعد منتشر خواهد شد. برای آلبوم “Voyage”، آواتار دیجیتال “ABBA” را می توان برای اولین بار در ماه می 2022 در لندن مشاهده کرد.

مشخصات ABBA

  • منبع: سوئد
  • سال تاسیس: 1972
  • ژانر: موسیقی پاپ
  • بازیگران فعلی: آگنتا فلتسکوگ، آنی فرید “فریدا” لینگستاد، بنی اندرسون، بیورن اولوائوس

مسابقه آواز یوروویژن 2023

آیا برای ESC امسال هیجان زده اید؟ امسال نیز بسیاری از کشورهای شرکت کننده با آهنگ های مختلف به نمایش درآمدند. نیمه نهایی در 9 و 11 می 2023 و فینال در 13 می 2023 در M&S Bank Arena لیورپول برگزار می شود. رویدادهای زنده به طور رسمی فروخته شده است، اما هنوز هم می توان بلیط ها را به محض در دسترس بودن دوباره از بلیط مستر خریداری کرد. ما همه چیز مهم را در مورد ESC 2023 به شما می گوییم.

GIGA توصیه می کند

سایر توصیه های رویداد

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع