از Skyrim تا Mass Effect: 11 بازی عالی با شروعی واقعا سخت



شروع یک بازی اهمیت ویژه ای دارد. سپس تصمیم می گیرید که آیا واقعاً بازی را می بلعید یا بلافاصله آن را کنار می گذارید. در این مجموعه عکس، 11 نمونه از بازی های واقعا عالی را به شما نشان می دهیم که به طرز باورنکردنی خسته کننده ای شروع می شوند.

11 بازی بزرگ که واقعا بد شروع می شوند

برخی از بازی‌ها به طرز ماهرانه‌ای موفق می‌شوند جذابیت خود را در همان چند دقیقه اول منتقل کنند. برای مثال، تمیز کردن رتبه‌های خود به عنوان دارث ویدر در Star Wars: The Force Unleashed، پیش‌بینی کاملی از مسیر تاریکی است که در ادامه بازی با آن روبرو خواهید شد. متأسفانه، همه بازی‌ها نمی‌توانند از همان ابتدا پتانسیل کامل خود را به این شکل چشمگیر نشان دهند. برعکس، به نظر می‌رسد که بسیاری از بازی‌های خارق‌العاده با شروعی پر از دست‌انداز، موانعی را سر راه خود قرار می‌دهند و در نتیجه این خطر را به وجود می‌آورند که برخی از بازیکنان تا زمانی که بازی نقاط قوت واقعی خود را آشکار نکند، مقاومت نکنند.

با The Witcher، CD Project توسعه‌دهنده لهستانی پایه و اساس یکی از تأثیرگذارترین سری بازی‌های سال‌های اخیر را گذاشت. با سنجش پیش درآمد قسمت اول، این موفقیت کاملاً غافلگیرکننده است. قبل از اینکه بازی نقش آفرینی واقعاً سرعت خود را افزایش دهد، باید از طریق یک آموزش آهسته آهسته مبارزه کنید که در آن باید از یک قلعه در برابر مهاجمان دفاع کنید، دیالوگ ها را اجرا کنید، سیستم کیمیاگری و مهارت و دنیای باز متنوع را بشناسید. که از The Witcher می آید، باعث شد تا این بازی نقش آفرینی محبوب کاملاً کنار گذاشته شود. پس از یک ساعت خوب، ماجراجویی گرالت به آرامی سرعت می گیرد.

دنیای بازی بزرگ، ماجراجویی‌های بی‌پایان، تلاش‌های بی‌شمار، آزادی نامحدود – The Elder Scrolls 5: Skyrim مخفف همه این‌ها است. در مقدمه بازی شما به سختی متوجه چیزی می شوید. در سنت سریال های قدیمی، شما به عنوان یک محکوم شروع می کنید، اما به جای گیر افتادن در زندان، در یک سکانس فیلمنامه خطی گرفتار می شوید. پس از یک کالسکه سواری بدون حادثه و سر بریدن یکی از زندانیان، لحظاتی قبل از اعدام شخصیت خود را خلق می کنید(!). حمله اژدها و سیاه چال خطی بعدی نیز ارتباط چندانی با آزادی ندارد.

جدای از پایان بحث برانگیز اولیه قسمت سوم، سه گانه Mass Effect جایگاه شایسته ای در قلب بسیاری از گیمرها دارد. و این که اگرچه سفر در فضا از همان ابتدا نمی تواند با سطح بالای قسمت دوم و سوم همگام شود. چه کسی سفرهای بی پایان طولانی ماکو را در متنوع ترین سطوح سیاره ای به یاد نمی آورد؟ خوشبختانه، کار سخت وقت گیر در عاقبت با اسکن بسیار دلپذیرتر سیارات جایگزین شد.

و یک بازی جهان باز دیگر که سعی می کند تا جایی که ممکن است نقاط قوت خود را در پیش درآمد پنهان کند. به جای دنیای بازی باز، برنامه‌ها و تهدیدات گوشی‌های هوشمند، Watch Dogs 2 فقط یک آموزش غیراختیاری و خطی به شما ارائه می‌دهد. پس از آن یک کات سین، یک گشت و گذار در شهر، یک کات سین دیگر و در نهایت توضیحات هکرهای همکار شما قبل از شروع واقعاً ماجراجویی انجام می شود. چرا به نظر می رسد که همه بازی های جهان باز به جای اینکه بازیکنان را با امکانات جهان باز آشنا کنند، با آموزش های خطی شروع می شوند؟

در مورد صحنه قطاری که Uncharted 2: Among Thieves به شکلی دیدنی شروع به کار کرد، حرف بدی نیست. با این حال، مشخص نیست که چرا اکشن-ماجراجویی سطح مخفی کاری را به عنوان یکی از اولین ماموریت ها به بازیکن تحمیل می کند، که تفاوت اساسی با بقیه گیم پلی بازی دارد. شکست در مکانیک بازی ممکن است فی نفسه اشتباه نباشد، اما در ابتدای بازی بسیار بد قرار گرفته است.

در Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain می‌توانید به مدت ده دقیقه کامل به تشخیص پزشک گوش دهید در حالی که بی‌حرکت در رختخواب دراز کشیده‌اید و نمی‌توانید روی اتفاقات تأثیر بگذارد. وقتی بالاخره از رختخواب بلند می‌شوید، با سرعت بسیار کم در راهروهای بیمارستان خود را عذاب می‌دهید، زیرا به دلیل وضعیت سلامتی خود در ابتدای بازی نمی‌توانید راه بروید.

Jedi Knight 3: Jedi Academy احتمالاً یکی از بهترین بازی‌های جنگ ستارگان در تمام دوران است. مهمتر از همه، توانایی های مختلف قدرت تا به امروز الهام بخش بازیکنان است. بنابراین شرم آور است که ابتدا باید با روشی کمتر تماشایی به معبد جدای لوک بروید، جایی که در صحنه های نمایشی قرار دارید، سپس یک آموزش جدای دیگر را تکمیل کنید و تنها در این صورت است که می توانید از بازی با تمام وجود لذت ببرید. شکوه

Undertale تا به امروز هیچ یک از جذابیت و منحصر به فرد بودن خود را از دست نداده است. با این حال، بسیاری از بازیکنان قبل از اینکه بازی نقش آفرینی واقعاً شروع به کار کند و متن های عالی واقعاً تأثیرگذار باشد، صبر خود را از دست داده اند. بنابراین باید دوباره یک آموزش را مرور کنید، معماهای مختلف را حل کنید و از سبک عجیب بازی شگفت زده شوید تا زمانی که درخشندگی واقعاً خودش را نشان دهد. آیا همه بازیکنان برای این مدت در ارتباط ماندند؟

Driver یکی از اولین بازی هایی بود که توانست با دنیای سه بعدی باز قانع کند. با این حال، قبل از اینکه بتوانید آنها را کشف کنید، باید یک “فهرست خرید” پر از الزامات را تکمیل می‌کردید – در عرض 60 ثانیه! یک دور در پارکینگ زیرزمینی، تست ترمز دستی، رانندگی اسلالوم، چرخش 360 درجه… اگر از محدودیت زمانی فراتر رفت، همه چیز از نو شروع شد. هرکسی که در نهایت پس از یک ساعت ناامیدی بر این آموزش غیر ضروری تسلط داشت، بالاخره اجازه یافت که بازی واقعی را شروع کند.

داستان قاتل اتزیو اکنون بدون شک یک فرقه است. با این حال، قبل از اینکه واقعاً بتوانید ایتالیای رنسانس را به عنوان یک قاتل آکروباتیک ناامن کنید، باید کل تاریخچه خانوادگی اتزیو را می‌شناسید. ملاقات با مادر، مکالمه با خواهر، درگیری با اشراف زاده های فضول – فقط می توانید پس از یک ساعت بازی، کلاه افسانه ای قاتل را بپوشید. مطمئناً، پیش درآمد طولانی شما را به عنوان یک شخصیت به اتزیو نزدیک می‌کند، اما ورود به Assassin’s Creed 2 باید کمی سریع‌تر می‌بود.

با سبک گرافیکی زیبا و ایده های گیم پلی خلاقانه ای که به Okami وارد می شود، حیف است که بازی مرتباً در ابتدا شما را سر راه قرار می دهد. به محض اینکه وارد جریان بازی می شوید، سرگرمی با یک کات سین بدون وقفه قطع می شود. پس از آن، سرگرمی به آرامی دوباره سرعت خود را افزایش می دهد، اما نگران نباشید، چراغ راهنمایی قرمز رنگ بعدی که به صورت کات سین مبدل شده است، تنها چند لحظه با شما فاصله دارد.



منبع