تحرک – چیزی در حال وقوع است: اتومبیل های الکترونیکی، دوچرخه های برقی، اسکوترهای الکترونیکی، جانشین بلیط 9 یورویی در اتوبوس ها و قطارها – همه اینها ما را از دو جهت به حرکت در می آورد. و از نظر تحرک چه اتفاقی افتاده است؟
از مورد علاقه به متوسط؟ نزول تسلا آغاز می شود
همچنین با او تسلا امروز دیگر نمی تواند با سیستم های کمکی همراهی کند. این باید به خصوص برای رئیس ایلان ماسک تلخ باشد، زیرا برای او سیستم های پیشرفته مانند خلبان خودکار و رانندگی کامل (FSD) در واقع بخشی از DNA تسلا هستند. با این حال، در یک مقایسه اخیر، دستیاران تسلا تنها رتبه هفتم را از 12 کسب کردند – بسیار زیاد. گزارش بد برای نگهداری موجودی در سازنده خودرو.
مطمئناً به همین دلیل است که او دوباره وعده های بزرگ می دهد: رئیس تسلا می خواهد طرح اصلی 3 خود را در روز سرمایه گذاران ارائه دهد. اما او نه فقط کمی اعلام می کند: باید در مورد آن باشد تامین انرژی های تجدیدپذیر جهان برو ما کنجکاو هستیم که ببینیم او این بار چه چیزی در انبار دارد – و چگونه ممکن است اوضاع تحت یک علامت جدید برای تسلا ادامه یابد.
حتی با وجود مشتریانی که – مسلماً نه به ندرت – یکی از خودروهای الکترونیکی تسلا را انتخاب میکنند، سازنده دیگر نمیتواند مثل قبل امتیاز کسب کند. در سازمان مصرف کننده ایالات متحده Consumer Research برای اولین بار در سالهای گذشته، تسلا را برای کسب مقام اول در رضایت مشتری از دست میدهد. به جای 89 درصد قابل توجه قبلی، تنها 78 درصد از رانندگان تسلا در حال حاضر اعلام کرده اند که دوباره از سازنده خودرو خریداری خواهند کرد. این در حال حاضر تنها برای رتبه سوم در ایالات متحده کافی است، پورشه و جنسیس بهتر عمل می کنند.
سالهاست که تسلا بدون هیچ رقابتی بر توسعه و بازار خودروهای الکترونیکی تسلط داشته است. این تصویر با نگاه کردن به مدل های موفق تغییر نمی کند. اما در بسیاری از مناطق دیگر درخشش در حال لایه برداری است.
آیا زمان تسلا تمام شده است؟ خودروهای الکترونیکی ایالات متحده بیش از پیش عقب می مانند
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.
در تسلا، شما برای موفقیت غمگین هستید. هیچ خودروساز دیگری در جهان ارزش بیشتری در بورس ندارد، هیچ خودروسازی دیگری برای سالها به این اندازه موفق به فروش خودروهای برقی نشده است: مدل Y و مدل 3 در بین مدلهای الکتریکی در سراسر جهان و اروپا کلاس برتر هستند. در داخل، اولین تغییر کوچک از قبل قابل مشاهده است: تغییر بزرگتر SUV مدل Y ارزانترین تسلا مدل 3 را دارد مدل نان و کره گروه جایگزین شد.
تنها پس از دو خودروی تسلا، فولکسواگن – حداقل در اروپا – میتواند ID.4 را قرار دهد. از سوی دیگر، این شرکت مستقر در ولفسبورگ موفق به فروش خودروهای صرفاً الکتریکی بیشتر از تسلا شده است. این خودروساز آمریکایی قبلاً از مقادیر خشن شکست خورده است.
ایلان ماسک بیشتر از تسلا است. میلیاردر آهن های کارآفرینی زیادی در آتش دارد:
ماسک همچنین با تسلا کار خود را با هدف ایجاد انقلابی در تحرک از نظر حفاظت از محیط زیست آغاز کرد. امروزه به ندرت به این موضوع اشاره می شود. اما در اصل این دقیقاً برنامه بود: جایگزینی موتور احتراقی با یک خودروی الکتریکی که برای همه قابل دسترسی باشد، تا از منابع محدود سیاره مازاد نشوند. را سبز NCAP اکنون میگوید: وقتی صحبت از سازگاری با محیطزیست به میان میآید، تسلا تنها با مدل 3 خود در رتبه دوم قرار میگیرد – یک بار دیگر یکی از اهداف خودخواسته ماسک شکست خورد. در عوض، یک رقیب ارزان رتبه اول را تضمین می کند: چشمه داچیا.
درخشش تسلا از بین رفته است – اکنون ایلان ماسک باید وارد عمل شود
به هر حال، تسلا مجبور نیست به مشکلاتی که اکنون هیبریدیهای پلاگین دارند رسیدگی کند – بهویژه در آلمان به لطف پایان بودجه. به هر حال، خودروساز آمریکایی آنها را در محدوده خود ندارد. اما همانطور که نگاهی به رضایت مشتری نشان میدهد، تسلا نمیتواند برای همیشه با شهرت سابق خود زندگی کند.
با این حال، از نظر اعداد، تسلا همچنان رقم خوبی را کاهش می دهد و جدیدترین کاهش قیمت ها بار دیگر افزایش قابل توجهی به فروش داده است. اما نشانه های فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد اوضاع برای مدت طولانی تری به همین منوال پیش نخواهد رفت. تحولات اخیر گویای این موضوع است. مشک تحت فشار است. او باید تحویل دهد و می داند.