پیشنهاد فرضی کاملا وسوسه انگیز به نظر می رسد: پرداخت 15 درصد کمتر برای گاز، گفته می شود همه چیز توسط آژانس شبکه فدرال از طریق برنامه یارانه ایالتی تایید شده است. اما به این سادگی نیست، زیرا این یک وب سایت جعلی است، که توسط این مقام اداره نمی شود (منبع: آژانس شبکه فدرال).

به گفته آژانس شبکه فدرال، سازمان های مجری قانون قبلاً درگیر این موضوع شده اند. گفته می شود که سایت معتبر جعلی در ایالات متحده میزبانی می شود.

ظاهر وب سایت جعلی به شدت ظاهر آژانس شبکه فدرال را یادآوری می کند، لوگوی مرجع نیز موجود است. هدف این است که وانمود کنیم تا حد امکان جدی هستیم تا کاربران با حسن نیت را متقاعد کنیم که داده های شخصی را وارد کنند. از جمله، اطلاعات حساب مورد نیاز است تا بتوان ادعای تخفیف گاز را دریافت کرد. شماره تلفن ذکر شده در واقع منجر به مرجع می شود و آدرس داده شده نیز صحیح است.

حتی اگر وب سایت جعلی در نگاه اول جدی به نظر برسد، چند تناقض وجود دارد. به عنوان مثال، کلمه آژانس شبکه فدرال یک بار ذکر نشده است، اگرچه گفته می شود از طرف مرجع است. کلاهبرداران همچنین برخی از صفحات فرعی وب سایت را تصاحب نکرده اند، یا این کار را به اشتباه انجام داده اند، به طوری که پیوندهای بیشتر گاهی به جایی نمی رسند.