اتولند سوخت؟ آلمانی ها پول خود را با هم نگه می دارند

فقط در ماشین های برقی اعداد خوشحال تر به نظر می رسند طبق گزارش اداره حمل و نقل موتوری فدرال، ثبت نام های جدید با 13 درصد افزایش به بیش از 28800 وسیله نقلیه رسیده است. سهم خودروهای الکترونیکی در تمامی ثبت نام‌های جدید اکنون 14 درصد است. از سوی دیگر، خریداران آلمانی در ماه جولای نسبت به قبل علاقه بسیار کمتری به پلاگین هیبریدی نشان دادند. ثبت نام 21 درصد کاهش یافت.

را دلایل کاهش قابل توجه از جمله موارد دیگر، در صورت تنگناهای مداوم عرضه می توان یافت. به ویژه نیمه هادی ها با کمبود مواجه هستند و هیچ نشانه ای از بهبود کوتاه مدت در این وضعیت وجود ندارد. به گفته شرکت مشاوره EY، افزایش شدید قیمت مواد خام و انرژی و جنگ روسیه در اوکراین نیز باعث تولید و فروش کمتر خودرو شده است.

از سوی دیگر فولکس واگن مجبور است از آمار فروش کمتر شکایت کند. در اسمارت رفتند کاهش 85 درصدی فروش. با این وجود، با تقریباً 20 درصد، فولکس‌واگن بیشترین سهم را از تمام ثبت‌نام‌های جدید در آلمان دارد (منبع: اداره حمل و نقل موتوری فدرال).



منبع بر اساس آمارهای جدید سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان در ماه جولای تنها 206000 خودروی جدید ثبت نام شده است بوده. این میزان نسبت به ماه قبل 13 درصد کاهش داشته است. در مقایسه سه ساله، 34 درصد خودروهای کمتری در هفت ماه اول فروخته شد.

آیا تغییر به یک خودروی الکتریکی ارزشش را دارد؟

ثبت نام خودرو: پورشه و تسلا همچنان محبوب هستند

در ژوئیه خودروهای جدید کمتری نسبت به چند دهه گذشته در آلمان ثبت شده است. نسبت به ماه قبل 13 درصد کاهش داشته است. به ویژه خودروهای هیبریدی دیگر مد روز نیستند. ارقام فروش خوب برای خودروهای الکترونیکی نتیجه کلی را اندکی بهبود می بخشد.

فروش خودرو در آلمان به شدت کاهش یافته است

پورشه و تسلا تنها تولیدکنندگان بزرگی بودند که در ماه جولای خودروهای بیشتری نسبت به قبل فروختند. در پورشه، فروش 5 درصد افزایش یافت، در تسلا با 142.1 درصد کامل. در آلمان، تسلا سهم بازار 0.6 درصدی دارد.