آیا کشتی واقعی است یا ساختگی؟ فقط نمایش چیست، چه چیزی واقعی است؟

حتی اگر نتایج توافق شده باشد، البته همه چیز فقط جعلی نیست. بازیگر خوب بودن کافی نیست. اقدامات نیاز به یکی دارند آمادگی جسمانی عالی، فرم عالی، درک تاکتیکی و استقامت زیاد. بیخود نیست که قبل از هر نمایش WWE یک همپوشانی وجود دارد، تقلید نکردن اقدامات نشان داده شده (“این را در خانه امتحان نکنید”).

کشتی در حال حاضر محبوب تر از همیشه است. WWE در حال شکستن رکورد پشت سر هم است و در AEW حداقل یک رقیب جدی وجود دارد. کسانی که واقعاً به آنچه در حال رخ دادن است توجه ندارند، ممکن است تعجب کنند که آیا کشتی واقعی است یا آیا دعواها فقط ساختگی هستند.

WWE
GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

شما می توانید «سرگرمی ورزشی» را نوعی کنش «زمان خوب، زمان بد» در نظر بگیرید که در آن درگیری ها و مشاجرات بین افراد یا گروه ها («اصطبل») در رینگ حل می شود. نتایج بیشتر توسط یک نفر تعیین می شود. در مورد WWE، تریپل اچ یا مالک سابق وینس مک ماهون است، در مورد AEW، تونی خان، مرد تجاری است که لیگ خود را به عنوان یک طرفدار ثروتمند ساخته است. مهمتر از همه، اینها جهت را تعیین می کنند. خود داستان ها این کار را خواهند کرد توسط نویسندگان نوشته شده است، که پس از آن سوپراستارها باید آن را اجرا کنند. مسابقات خواهد بودتهیه کنندگان” (همچنین “عوامل جاده” نامیده می شود). اینها اغلب کشتی گیران سابق با تجربه زیادی در رینگ هستند. هر چه یک سوپراستار شناخته شده تر باشد، بیشتر می تواند بر رشد خود تأثیر بگذارد و داستان های خود را توسعه دهد. بسته به تجربه، اقدامات مسابقه کم و بیش مشخص می شود. مجریان باتجربه تمایل دارند بیشتر به صورت خودجوش عمل کنند، در حالی که تازه واردها بیشتر بر اساس یک رقص کار می کنند.

کشتی: بازی کرد، اما خطرناک – “این را در خانه امتحان نکنید!”

کشتی در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 محبوبیت خاصی پیدا کرد. شخصیت هایی مانند Undertaker، Doink، Bam Bam Bigelow و دیگر افسانه ها نیز توانستند در آلمان الهام بخش باشند. در دهه کنونی، کشتی در لیگ برتر WWE کمی جدی تر است. چهره های کمیک مانند دیگر به سختی در رینگ ظاهر می شوند، در عوض ورزشکاران واقعی را می توان با لباس های معمولی دید.

آیا برنده کشتی از قبل مشخص است؟

آیا همه چیز در مورد آنهاست نتایج و نتایج مسابقه، کشتی صرفا یک نمایش است. ستاره ها معمولاً با نام واقعی خود وارد رینگ نمی شوند. از نظر شخصیت نیز، آنها فقط یک نقش (“حیله”) را بر عهده می گیرند که می تواند در طول زندگی حرفه ای آنها تغییر کند. بنابراین یک جنگنده در ابتدا می تواند طرف “خوب” باشد. سپس او را صدا می زنند “چهره ها” تعیین شده است. مانند زندگی واقعی، نگرش ها می توانند تغییر کنند. اگر بازیگری به ابزارهای غیرمنصفانه متوسل شود یا به شیوه ای مشکل ساز رفتار کند، تبدیل به “پاشنهتوسط هواداران هو شود.

مسابقات باید بدون دعوای واقعی نمایش دهد، اما سرگرم کند. دعواها در داستان های مختلفی قرار می گیرند که خطوط داستانی. بنابراین، دعواها از رویدادهای مختلف از قبل ایجاد می شوند. مخصوصاً با نمایش‌های WWE Raw و Smackdown، رویدادهای واقعی در رینگ تنها بخش کوچکی از برنامه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. در اطراف مسابقات موارد مختلفی وجود دارد مصاحبه ها، تبلیغات و کلیپ های ویدئویی، که تاریخچه مسابقات یا داستان های دیگری در مورد فوق ستاره ها را بیان می کند.

رویه در رینگ، حرکات و نتایج از قبل توافق شده است. اقدامات مانند مشت خواهد بود واقعا انجام نشده است. پس مثل دعوای بار در رینگ نیست. همچنین مانند مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) مانند UFC، مبارزه ای نیست. ضربات مشت، لگد و سایر حرکات به گونه ای اجرا می شوند که تا حد امکان واقعی به نظر برسند، اما نباید به حریف آسیب برسانند. در پیش زمینه نمی تواند حریف را ناک اوت کند، اما برای ارائه یک نمایش سرگرم کننده. در WWE ، اصطلاح “کشتی” (آلمانی: رینگن) به عنوان یک ورزش اجتناب می شود. بازیگران رسما “کشتی گیر” نیستند بلکه “سوپراستار” هستند. شما خود را به عنوان یک ورزش رقابتی نمی فروشید، بلکه به عنوان “سرگرمی های ورزشی(سرگرمی ورزشی).

آیا این همه فقط نمایش و بازیگری در کشتی است؟

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

اگر می خواهید از نزدیک ببینید کشتی “واقعی” یا “جعلی” است، لازم نیست فقط آن را از تلویزیون تماشا کنید. همچنین لیگ هایی در آلمان وجود دارند که سرگرمی های زیادی را با داستان های هیجان انگیز و ورزشکاران ورزشی ارائه می دهند. در اینجا می توانید تاریخ ها و بلیط های سازمان های معروفی مانند wXw و GWF را پیدا کنید:

بله، همه چیز در کشتی واقعی نیست. با این حال، من دوست دارم آن را تماشا کنم. من سریال نتفلیکس را با این ادعا که همه چیز آنجا باید واقعی باشد نگاه نمی کنم. و من لزوماً مجبور نیستم تماشا کنم که دیگران واقعاً یکدیگر را کتک می زنند.

در مجموع، کشتی نمایشی رنگارنگ است که عناصر یک اپرا، سیرک، هنرهای رزمی واقعی و موارد دیگر را ترکیب می کند تا طرفداران را درگیر نگه دارد..

مارتین ماسیج

رویدادهای واقعی گاهی اوقات در خط داستانی ادغام می شوند. از این گذشته، به خصوص در دنیای رسانه های اجتماعی، دیگر نمی توان راز را حفظ کرد. به عنوان مثال، اگر یک کشتی گیر در زندگی واقعی خود را مجروح کند، معمولاً یک ایده داستانی نیز برای توضیح اینکه چرا او در آینده نزدیک بیرون خواهد رفت، اندیشیده می شود.

گاهی شکوفه می دهد فوق ستاره های رینگ اگر این مورد در پیشانی باشد، معمولاً خونریزی با «تیغ زدن» به خودی خود وارد می شود. این باید باعث شود مسابقات واقعی تر و وحشیانه تر به نظر برسند. WWE به ویژه در اواخر دهه 1990 به چنین ابزارهایی متوسل شد، اما اکنون برای محافظت از ورزشکاران از یک سو و حفظ جهت گیری خانواده دوستانه خود از انجام این کار اجتناب کرده است. از طرف دیگر در AEW خون به طور منظم در رینگ دیده می شود. اگرچه ضربات مشت دنبال نمی شود، اما شیرین کاری های دردناک و دیدنی زیادی در رینگ وجود دارد. صدمات گاهی غیر قابل اجتناب هستند، اما هرگز عمداً توسط مخالفان تحریک نمی شوند. به عنوان مثال، در تابستان 2022، قهرمان سابق “Big E” پس از یک اقدام در خارج از رینگ بدشانس بود. او از ناحیه گردن آسیب جدی دید. مشخص نیست که آیا او هرگز می تواند به رینگ بازگردد یا خیر.