آیا کسی از وای فای من استفاده می کند؟ نحوه پیدا کردن (از طریق روتر یا برنامه)


اگر نگران این هستید که شخصی مخفیانه از وای فای شما استفاده می کند، مقاله زیر به شما می گوید که چگونه بفهمید که آیا شخصی بدون اجازه از وای فای شما استفاده می کند یا خیر. منوی روتر شما یا برنامه های متناظر آن برای ویندوز، اندروید و iOS برای این کار در دسترس است.

دسترسی به اینترنت بی سیم

امروزه، تمام شبکه‌های WiFi در واقع با WPA2 ایمن شده‌اند، اما حتی این رمزگذاری نسبتاً مناسب تضمین نمی‌کند که افراد غیرمجاز به شبکه WiFi دسترسی پیدا نکنند. اگر بدترین حالت به بدترین حالت رسید، راه‌هایی برای پی بردن به این موضوع وجود دارد.

می‌توانید از طریق منوی روتر خود یا از طریق برنامه‌های مربوطه ببینید کدام دستگاه‌ها در WLAN شما هستند. اگر یک دستگاه خارجی در اینجا ظاهر شود، می دانید که شخصی هک کرده است. در زیر دستورالعمل هایی در مورد نحوه نمایش دستگاه ها در WLAN خود خواهید یافت.

کاربران WLAN غیرمجاز خود را از طریق روتر شما شناسایی می کنند

معمولاً می توانید با وارد کردن آدرس IP دستگاه متصل به روتر در یک مرورگر وب، به منوی روتر خود دسترسی پیدا کنید. معمولا این آی پی است 192.168.0.1 یا 192.168.1.1. اگر Fritzbox دارید، می توانید از رشته کاراکتر نیز استفاده کنید.fritz.box‘ در نوار آدرس مرورگر.

اگر آدرس IP روتر خود را نمی دانید، مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد:

سپس رابط مدیریت روتر در مرورگر شما ظاهر می شود. در اینجا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می کنید. روش بعدی از سازنده ای به سازنده دیگر کمی متفاوت است. به عنوان مثال، اگر شما یک Fritzbox دارید، دستگاه‌هایی را که به WLAN خود وارد شده‌اند در زیر پیدا خواهید کرد.شبکه خانگی“و”نمای کلی شبکه خانگی“، با روترهای Telekom که به آنها می روید”شبکه“و”NAT و قوانین پورت“.

جایگزین: کاربران WLAN از طریق برنامه ویندوز نظارت می کنند

به عنوان جایگزینی برای روش روتر نشان داده شده در بالا، می‌توانید از برنامه‌های ویژه برای بررسی اینکه آیا سایر کاربران به WLAN شما شماره‌گیری کرده‌اند یا خیر، استفاده کنید. برای مثال در ویندوز، برنامه Wireless Network Watcher برای این منظور به خوبی کار می کند.

ابتدا برنامه Wireless Network Watcher را دانلود کرده و فایل ZIP دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید. سپس فایل EXE را در دایرکتوری بدون بسته بندی راه اندازی کنید، نیازی به نصب نیست. بلافاصله پس از شروع، برنامه تمام دستگاه هایی را با آدرس IP و نام هایی که به WLAN شما وارد شده اند فهرست می کند. اگر دستگاهی در لیست با آدرس IP متفاوت یا نام اشتباه وجود دارد، می دانید که شخص دیگری از WLAN شما استفاده می کند.

آیا کسی از-my-WLAN-1 استفاده می کند

همچنین ممکن است: نمایش کاربران WLAN از طریق برنامه تلفن هوشمند (اندروید و iOS)

همچنین برنامه‌هایی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها متوجه شوید که آیا شخصی بدون اجازه از WiFi شما استفاده می‌کند یا خیر. یک برنامه محبوب برای این منظور است گرفتار، که برای اندروید و iOS در دسترس است و می توانید آن را از طریق فروشگاه Play یا App Store روی گوشی هوشمند خود نصب کنید:

Fing - ابزارهای شبکه

Fing – ابزارهای شبکه

Fing Limited

Fing - اسکنر شبکه

Fing – اسکنر شبکه

Fing Limited

اگرچه نسخه حرفه ای برنامه Fing قابل شارژ است، اما نسخه رایگان آن برای بررسی سریع WLAN شما برای کاربران غیرمجاز کافی است.

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع