آیا طرفداران RPG باید ایکس باکس بخرند؟


با تصاحب Bethesda، مایکروسافت نفوذ زیادی در بخش RPG به دست آورد. بلاک باسترهای آینده مانند Starfield یا The Elder Scrolls 6 عمدتاً برای سیستم عامل ها و سیستم عامل های داخلی ظاهر می شوند. پس آیا طرفداران RPG به زودی به Xbox نیاز خواهند داشت؟ نظر مارینا هانسل

Xbox Series X

نظر مارینا هانسل

و یک توسعه دهنده دیگر به دست مایکروسافت می افتد: اکتیویژن بلیزارد در حال تحت کنترل گرفتن گروه است – قراردادها در حال حاضر برقرار است، تصاحب تقریباً کامل شده است. قبل از آن، Bethesda به دست مایکروسافت افتاد. با اکتیویژن بلیزارد، ایکس باکس چنین بازی هایی را حذف می کند سری Call of Duty، سریال دیابلو و World of Warcraft آ. درست است، این فرنچایزها قرار است هنوز انحصاری نخواهد بود، اما زمان نشان خواهد داد که آیا این حقیقت دارد یا خیر.

بنابراین آیا این بدان معناست که همه ما به زودی به یک Xbox نیاز داریم؟

در واقع، تصمیم من قبلاً گرفته شده است: من در حال حاضر صاحب PS5 هستم، پس از یک آشفتگی فروش عرق‌آور در Mediamarkt، و کاملاً از آن راضی هستم. اگر به خاطر – حدس زدید – موضوع انحصار نبود. میدونی که میخوام بلند بشم حماسه Senua: Hellblade 2 و استارفیلد علاوه بر این، هر دو انحصاری برای Xbox X|S و PC خواهند بود. این تنها بازی انحصاری ایکس باکس نیست که برای من جالب است.

و من می دانم که قرار است استارفیلد را بازی کنم. بنابراین سؤال این است که دقیقاً چگونه می خواهم این کار را انجام دهم، درست است؟ از احتمالات بگذریم. وجود دارد سه راه مختلفبرای انجام بازی های انحصاری Xbox – و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

Starfield حماسه علمی تخیلی آینده از Bethesda است:

تریلر Starfield: Into the Sea of ​​Stars

گزینه 1: یک کامپیوتر بازی بخرید

در دراز مدت، مطمئناً آسان‌ترین و شاید بهترین است یک PS5 و یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید. پس از همه، شما می توانید از Xbox Game Pass در رایانه شخصی استفاده کنید. و به هر حال – انتظار می رود بازی های انحصاری Xbox نیز روی رایانه شخصی ظاهر شوند. اما در مورد من، این گزینه بیشتر برای بعد است: من یک لپ‌تاپ بازی دارم و نمی‌توانم فضایی را برای یک کامپیوتر بزرگ آزاد کنم.

با این حال، اگر در حال حاضر با سوالات مشابهی روبرو هستید و یا تجهیزات بازی ندارید یا فقط PS4/PS5 دارید، خرید یک کامپیوتر قدرتمند احتمالا گزینه خوبی است. شاید حتی ساده ترین. قطعا همینطور است یکی گزینه. با این حال، شما هرگز با کامپیوتر هم کاملاً بد شانس نیستید: به هر حال، برای اینکه بتوانید جدیدترین بازی ها را با بهترین کیفیت تجربه کنید، همیشه باید کارت های گرافیک جدید خریداری کنید.

گزینه 2: پخش جریانی بازی ها از طریق Xbox Game Pass

اگر رایانه شخصی یا لپ‌تاپ دارید، اما نمی‌توانید با آن کوه‌ها را جابه‌جا کنید – و مطمئناً نمی‌توانید Starfield را بازی کنید – البته امکان پخش ابری وجود دارد. به طور خلاصه: شما مشترک یک سرویس مربوطه می شوید و حتی می توانید از یک لپ تاپ توستر 20 ساله استفاده کنید پخش یک بازی سطح بالاکه در مجموع به شما این امکان را می دهد که جدیدترین برنامه ها و بازی ها را بدون مشکل مصرف کنید.

این احتمالاً پیچیده تر از خرید رایانه پیشرفته خود است. علاوه بر این، شما مجبور نیستید سرویس پخش خود را از نقطه نظر صرفا فنی ارتقا دهید – بهترین سخت افزار در اشتراک گنجانده شده است. با این حال، یک پیش نیاز، اتصال به اینترنت پایدار است که همه ما آن را نداریم. اگر علاقه دارید: جریان ابری گنجانده شده است سایه برای 29.99 یورو در ماه اگر شما به سادگی می خواهید یک رایانه شخصی رده بالا را پخش کنید امکان پذیر است. سپس می توانید هر کاری با آن انجام دهید.

اما اگر فقط به Xbox Game Pass (و Starfield!) علاقه دارید، مایکروسافت قبلاً به شما فکر کرده است: با Xbox Game Pass Ultimate با 12.99 یورو در ماه نه تنها می‌توانید همه بازی‌های Xbox Game Pass را بازی کنید، بلکه می‌توانید آن‌ها را روی لپ‌تاپ Toaster قدیمی یا روی تلفن خود پخش کنید. با این حال، در اینجا نیز یک الزام وجود دارد اتصال به اینترنت بسیار خوب و پایدار.

گزینه 3: خرید Xbox Series X|S

من یک بچه کنسول هستم و نمی‌خواهم برای هیچ اشتراک دیگری ثبت‌نام کنم. بنابراین شخصاً، احتمالاً گزینه سوم را انتخاب خواهم کرد و فقط یک Xbox Series X یا Xbox Series S را دریافت خواهم کرد – اوه، زمانی که کنسول ها بازگردند. نکته مثبت در مورد کنسول ها به طور کلی این است که لازم نیست برای مدت زمان مشخصی نگران چیزی باشید – نه در مورد اشتراک و نه در مورد ارتقاء رایانه شخصی.

Fable 4، Starfield، The Elder Scrolls 6، Senua’s Saga: Hellblade 2: مایکروسافت نیز به گفتگو با AAA و گیمرهای نقش آفرینی (مثل من) بازگشته است، که پس از سال ها تلاش سونی برای انحصاری بودن، منصفانه است. با این وجود، در هر صورت، همه چیز برای بازیکنان یک معنی دارد: پول بیشتری باید به هر شکلی روی میز گذاشته شود.

چه تصمیمی می گیری؟ Xbox Series X بخریم؟ کامپیوتر؟ یا علاقه ای به بازی های Xbox جدید ندارید؟ در هر صورت، واقعیت این است که هنوز زمان باقی مانده تا بلاک باسترهای بزرگ بعدی برای نسل بعدی ظاهر شوند. به طور کلی، هنوز قابل پیش بینی نیست که کدام کنسول بهتر بازی ها خواهند داشت – اگر تصمیمی گرفته شود. در حال حاضر تقریباً به نظر می رسد که چند جواهر در هر دو کنسول نسل بعدی ظاهر می شود.



منبع