سخنگوی آمازون می گوید که این شرکت با هدف کمیسیون اروپا موافق است از مشتریان در برابر محصولات و محتوای غیرقانونی محافظت کنید. با این حال، آمازون با تعریف “پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ” مطابقت ندارد و بنابراین نباید به عنوان چنین طبقه بندی شود. آمازون تاکید می کند که اکثریت قریب به اتفاق فروش از طریق خرده فروشی انجام می شود.
پس از Zalando، آمازون اکنون در حال انجام اقدامات قانونی علیه قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا است. این گروه نمی خواهد به عنوان یک پلت فرم آنلاین بزرگ طبقه بندی شود. مقررات اتحادیه اروپا به هیچ وجه برای خرده فروشان در نظر گرفته نشده است، بلکه برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.
آمازون از اتحادیه اروپا به دلیل قانون خدمات دیجیتال شکایت کرد
این گروه بیشتر استدلال می کند که طبقه بندی تبعیض آمیز است. اتحادیه اروپا به طور نامتناسبی حق رفتار برابر را نقض خواهد کرد. صرف نظر از مقررات DSA، آمازون قبلاً در محافظت در برابر محصولات غیرقانونی سرمایه گذاری می کند و با تعداد زیادی از هنجارهای قانونی اتحادیه اروپا برای حفاظت از مشتری مطابقت خواهد داشت (منبع: Handelsblatt).
آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.
در دوره DSA، پلتفرم های بزرگ باید باز شوند:
نه تنها آمازون: زالاندو نیز شکایت می کند
آمازون علیه کمیسیون اروپا شکایت کرده است زیرا نمی خواهد تحت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) به عنوان یک پلت فرم آنلاین بسیار بزرگ طبقه بندی شود. آمازون استدلال می کند که DSA در اصل برای خرده فروشانی مانند آنها در نظر گرفته نشده است بود، اما برای تنظیم سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در نظر گرفته شد.
خرده فروش آنلاین آلمانی قبلا زالاندو شکایت مشابهی را تنظیم کرد علیه قانون پلتفرم ثبت شده است. Zalando همچنین استدلال می کند که در درجه اول یک خرده فروش است و هیچ خطر سیستمی برای توزیع محتوای مضر یا غیرقانونی شخص ثالث ندارد. در مجموع، کمیسیون اروپا تاکنون 19 سرویس اینترنتی را تحت مقررات ویژه DSA قرار داده است.